SEO optimalizace webu a zastaralé praktiky: co si pohlídat při spolupráci s digitální agenturou?

Jestliže řešíte SEO optimalizaci webu a hledáte vhodného specialistu či agenturu, pohlídejte si několik základních věcí, které mohou celou akci zkomplikovat. V krátkém přehledu se zaměříme na “špinavé” praktiky v oblasti SEO a krátce probereme správný výběr a následnou spolupráci s agenturou.

SEO optimalizace webu – vysvětlení základních pojmů

SEO je proces, při kterém na vaší internetové stránce proběhnou jednotlivé zásahy, které mají za cíl zlepšit spolupráci daného webu s algoritmy vyhledávačů. S pomocí navýšení tzv. pozitivních faktorů se poté zlepšuje pozice daného webu při vyhledávání konkrétního slova nebo slovního spojení, které s tímto webem úzce souvisí. SEO optimalizace webu však není jednoduchá. Vedle pozitivních faktorů existují také faktory negativní, které srážejí hodnocení dané stránky a snižují její potencionál při vyhledávání.

SEO optimalizace webu: snažte se vyhnout amatérům

Svět SEO podléhá neustálým změnám – algoritmy vyhledávačů se postupně zdokonalují a mění své nastavení, pomocí kterého se hodnotí spolehlivost jednotlivých stránek. Kvalitní SEO specialista musí neustále zdokonalovat své postupy a sledovat měnící se trendy v této oblasti. Při výběru agentury se proto snažte ujistit, že oslovený člověk je skutečný odborník a nepoužívá zastaralé a nefunkční metody.

3 základní faktory, pomocí kterých lze určit zastaralé metody

Pozitivních a negativních faktorů jsou stovky, snažit se obsáhnout větší množství by nedávalo smysl. Zaměříme se tedy na 3 základní chyby, kterých by se mohl nezkušený SEO analytik dopustit:

  1. odkazové farmy 
  2. klíčová slova
  3. zastaralé nástroje

Nekonečný seznam odkazů na jedné stránce

V minulosti používaná metoda, tzv. odkazové farmy, už dávno do světa SEO nepatří. Jedním z pozitivních faktorů, který kladně ovlivní příčky ve vyhledávačích, jsou zpětné odkazy. Jedná se o odkaz, který je umístěn na cizí stránce a který směřuje na váš web. Dříve se zakládaly umělé weby, na kterých se nacházelo stovky odkazů a které měly za cíl zvýšit počet odkazů zpětných. V současnosti ale zdokonalené algoritmy tyto odkazové farmy dávno rozpoznávají; ty se tak staly naprosto nerelevantní a neúčinné.

Správné určení klíčových slov je základ

Jestliže SEO specialista není schopen správně pracovat s klíčovými slovy, nebude optimalizace příliš efektivní. Klíčová slova nelze pouze definovat; je zapotřebí je na stránce správně umístit, obklopit je textem a využít další aktuální způsoby, které pomohou algoritmu vyhledávače určit web jako relevantní. Ujistěte se, že vámi oslovená agentura nebo SEO analytik zná pojmy, jako jsou Long Tail klíčová slova nebo LSI klíčová slova.

Měnící se svět SEO

Jak již bylo naznačeno, jednotlivé nástroje v oblasti SEO se vyvíjí každým dnem.Avšak  někteří pseudoodborníci nadále používají zastaralé nástroje, které nedokáží zaručit skutečný posun pozice směrem na první stránku. Například použití klíčových slov v meta tagu už algoritmus automaticky nepřijímá jako pozitivní faktor. Zkuste si zjistit základní metody a nástroje, které hodlá vybraný SEO analytik použít a ověřte si, zda jsou skutečně aktuální a funkční.

Dlouhodobá spolupráce se vyplácí

Při výběru agentury postupujte co možná nejpečlivěji. Dlouhodobá spolupráce se vyplatí oběma stranám. V SEO hraje důležitou roli správa a ta bývá mnohem snáz proveditelná pro člověka, který web podrobně zná.

Víte  jak poznat další nekalé SEO praktiky a jak se jim vyhnout? Přidejte svůj názor

Miroslav Pravda