SEO – optimalizace: Google a zařazení webu do TOP 10

Schopnost firemních stránek, e-shopů, ale i různých nekomerčních portálů nabízet, propagovat a prodávat, se stimuluje pomocí SEO – optimalizace. Google jako nejpoužívanější fulltextový vyhledávač nám dokonce sám napovídá, jakými zásahy můžeme naše www přesunout mezi ty přednostně zobrazové. Většina lidí má totiž ve zvyku klikat jen na prvních pár odkazů, které jim vyhledávač podsune. Využijte proto tři vychytávky odborníků na optimalizaci, ať se šance vašeho webu proniknout mezi TOP 10 změní na jistotu.

Odkazová SEO – optimalizace: registrace do Google katalogů

Budováním vnějších odkazů dosahují specialisté na SEO – optimalizaci zobrazení webu na vyšších pozicích ve fulltextových vyhledávačích. Konkrétně Google udělí našim stránkám lepší skóre, pokud je vložíme do jeho katalogu firem. V kategorii, kam zapadá naše podnikání, si uděláme bezplatnou prezentaci a v kontaktech zanecháme jako zpětný link naši webovou url adresu. Díky tomuto záznamu se začne naše firma zobrazovat také v aplikaci Google maps. Pro online prodeje zboží existuje zase příslušný zbožový katalog Google Nákupy, který denně navštěvují miliony koupěchtivých lidí.

Odměnou za tuto práci nám bude vyšší návštěvnost a prodejní konverze www. Výše popsaná SEO – optimalizace nám zajistí lepší místo na Googlu, na které si klikne víc uživatelů, než když nás vyhledávač nabízel na konci svého seznamu. Dobrou zprávou je též fakt, že s trochou trpělivosti zvládne registraci do katalogů každý včetně laiků.

SEO – optimalizace podle statistik Google Search Console

Propojením webu s gratis nástrojem Search Console získáme užitečné statistiky o jeho aktuální pozici ve fulltextových rešerších a mnoho dalšího. Zjistíme tu například, zda máme v pořádku indexaci stránek, bez níž nás na internetu žádný klient neobjeví. Další cenné informace pro SEO – optimalizaci podle Google přehledu se týkají nejčastějších dotazů, pod nimiž nás lidé hledají. Rovněž tu objevíme přehled o cizích webech, které na ten náš odkazují formou zpětného linku. Jiné technické upozornění nám zase rozkryje stav webové responzivity – tedy schopnosti stránek vypadat skvěle na různě velkých displejích. Profesionálové na SEO řeší optimalizaci responzivního webdesignu v souladu s tímto Google hlášením velmi často. Pokud si uvědomíme, že minimálně polovina lidí vidí internet optikou smartphonů, chápeme, že je škoda o celou tuto skupinu přicházet. 

Komu prospěje mix SEO – optimalizace s reklamou na Google Ads

Investice do zvyšování přirozené návštěvnosti a tudíž i konverze stránek pomocí jejich SEO – optimalizace se nám vrací v podobě častějších online objednávek. Prostřednictvím PPC reklamy přes službu Google Ads dokážeme míru zakázek ještě zvýšit. Spuštění přídatné proklikové kampaně lze doporučit například provozovateli outdoorového e-shopu, aby tím maximalizoval sezónní prodej kempingového vybavení.

Rozdíl mezi SEO – optimalizací a propagací na Googlu spočívá především v trvanlivosti. SEO z našich webovek nikam nezmizí a minimálně rok, někdy i déle, je udrží v TOP 10 ve vyhledávačích. PPC banner po vyčerpání kreditu okamžitě zaniká a přestává jakkoli působit. Proto je dobré se o SEO – optimalizaci, inzerci na Google Ads nebo o jejich případné kombinaci poradit s experty na internetový marketing.

Ještě varování na závěr. Přestože nám Google stejně jako Facebook ukazují “jednoduchý” návod, jak si klikací reklamu vyrobíme a spustíme, nebude to fungovat. Specialisté na PPC se místo vychytralé nápovědy spoléhají na školení a každodenní praxi. Pouze kampaně v jejich podání na rozdíl od těch svépomocných skutečně osloví cílové skupiny. Rozloučíme se tedy přáním, ať vám tři popsané fígle odborníků na online marketing a SEO – optimalizaci pomohou v Googlu zabodovat. Pokud byste potřebovali radu či pomoc, volejte SOS přes komentáře.

Miroslav Pravda