Jak SEO optimalizace e-shopu zvyšuje obrat

Také vás dráždí nadnárodní online prodejny, které válcují místní podnikatele? V čem jsou lepší? Kvalitou zboží nám kupodivu konkurovat neumí. Zato internetový marketing mají v malíku. Nešetří na SEO optimalizaci a e-shopům typu Amazon se pak nejde vyhnout. Člověk o ně v síti zakopává na každém kroku, zatímco se nasi prodejci krčí někde v koutku. Je načase srovnat skóre. Slabiny domácí e-komerce teď společně odstraníme podle návodu expertů.

Na struktuře a SEO optimalizaci e-shopu pracujeme současně

Speciální prodejní stránky určené k procházení a nákupu zboží vyžadují přehlednou strukturu. Tím zvyšujeme pravděpodobnost objednávky u lidí, kteří už naším e-shopem brouzdají. Aby se do něj vůbec proklikli, musíme do struktury zabudovat klíčová slova. Na jejich základě pak vyhledávače nabízí potenciálním zájemcům náš sortiment přednostně. Proto je výhodné řešit SEO optimalizaci e-shopu zároveň s jeho výstavbou.

Využíváme filtry a srovnávače

Čím lepší strukturu naší on-line prodejně dopřejeme, tím snažší budou mít zákazníci procházení položek. Právě logické členění zboží do kategorií a podkategorií jim umožňuje filtraci třeba podle barvy, ceny, velikosti nebo druhu. Všimněte si, že úspěšné zahraniční e-shopy nekladou lidem překážky a nenutí je při nákupu hledat ani přemýšlet.

Dáme-li přednost e-shopu před tradiční webovou prezentací, rozhodně ho napojíme na srovnávače zboží typu Heureka. V nich si pak uživatelé vybírají z nabídek stejných produktů včetně toho našeho. Za tímto účelem nám e-shop automaticky generuje xml feed, který uplatníme také u rozšíření prodeje přes affiliate partnery a slevové portály.

Ctíme zákon sítě

Chceme-li v síti generovat zisk, musíme respektovat její pravidla. Základní poučka virtuální tržnice praví, že o prodejnosti zboží rozhoduje primárně jeho dohledatelnost nikoliv kvalita. Ta přichází na řadu až po prvním realizovaném nákupu a pramení z ní zákaznická věrnost čili opakovaná koupě. Z těchto důvodů se musíme stát miláčky umělé inteligence, která vládne mocí zobrazit nás na prvním místě nebo také vůbec. K tomu nám slouží SEO optimalizace. Čím lépe přizpůsobíme náš e-shop algoritmu robotů, tím více lidí ho navštíví a s jejich počtem roste i pravděpodobnost nákupu.

Optimalizujeme texty prodejních stránek

Pro každý produkt vytvoříme samostatnou stránku. Na základě principu textové SEO optimalizace e-shopu vložíme klíčové slovo přímo do url adresy. V této slovní strategii dál pokračujeme i při samotném popisu zboží. Klíčová slova promítneme rovněž do nadpisů a podnadpisů. V textu je označíme tučně. Samotné produktové informace píšeme čtivě a zásobujeme v nich klienta užitečnými informacemi.

Po vzoru nadnárodních on-line dravců vetkáme keywords čili klíčová slova i do příslušných metadat. Přestože se jedná o krátké heslovité útvary, dáme si na meta titulku a meta popisku záležet. Jsou přece tím prvním, co možný klient ve výsledcích internetového hledání uvidí. Když ho naše metadata nezaujmou, klikne si na e-shop konkurence. Relevantními klíčovými slovy pojmenujeme i jednotlivé kategorie, do nichž spadají produktové stránky. Pokud jsme provedli textovou SEO optimalizaci e-shopu správně, odmění nás robot hojně navštěvovaným postem.

Když budeme české on-line prodejny koncipovat v souladu s pravidly E-komerce, máme šanci získat naši virtuální tržnici zpět. Rezignujeme-li na SEO optimalizaci e-shopů, budou místo nás dál vesele bohatnout globální hráči. Pokud na vás působí internetový marketing stále poněkud abstraktně, neváhejte se nás zeptat prostřednictvím komentářů.

Miroslav Pravda