SEO Svitavy – a 8 věcí, na které byste si měli dát pozor, chcete-li zabodovat u vyhledávačů

Pokoušíte se vylepšit pozice vašich stránek skrze SEO? Dobře děláte. Ale děláte to dobře? Optimalizace je natolik proměnlivým oborem, že řada věcí, které jsme ještě včera měli za neměnitelné pravdy vám dnes může přinést více škody, nežli užitku. Jaké to jsou? Pojďme to zjistit. 

Optimalizovaný anchor text již není pro SEO zásadní 

Pro řadu lidí to možná bude překvapení, ale optimalizované anchor texty již dnes nejsou vaší vstupenkou mezi smetánku vyhledávačů.

Anchor texty s klíčovými slovy, pro něž se chcete umisťovat, byly dlouho považovány za jeden z nejlepších SEO triků. Kdo se chtěl umístit výše například na slovo „svatební dorty“, jednoduše jej použil jako anchor text pro svůj odkaz.

Google ale v poslední době svůj postoj k této otázce přehodnotil, jak dokládá jeho dokument s názvem Link Schemes. V něm se uvádí, že optimalizace anchor textů bude chápána jako manipulace se zpětnými odkazy a podle toho k ní bude přistupováno.

Bezpečnější jsou proto dnes odkazy s holým URL (např. www.bezpecnyodkaz.cz), případně odkazy z brandového jména, eventuálně odkazy z celých souvislých vět. 

Množství odkazů není důležitější než jejich kvalita 

SEO Svitavy

A řadě samozvaných SEO odborníků v tomto ohledu ujel vlak. Nebo své klienty vědomě klamou.

  • Odkazy z penalizovaných stránek
  • Odkazy ze stránek s nízkou autoritou domény
  • Náhlý a nepřirozený nárůst odkazů

To vše se vyhledávačům ani trochu nelíbí. Nižší počet odkazů, které zato pochází z autoritních stránek (ideálně tematicky souvisejících s tou vaší), udělá vašemu webu větší dobrotu než mnohonásobek nekvalitních odkazů. 

Mnoho klíčových slov škodí 

To také není žádná novinka, ale nikdy neškodí ji znovu a znovu připomínat. Jestliže se v textu vašich stránek příliš často opakuje klíčové slovo, nečekejte, že si tím nějak pomůžete.

Obecně platí, že 1-3 (občas i více) opakování klíčových slov není na škodu, pokud je váš text delší nebo se jedná o klíčové slovo velmi obecné (například „auto“ nebo „dětská postýlka“).

 Naopak se nedoporučuje příliš opakovat klíčová slova s „dlouhým chvostem“ pro jejich specifičnost. Takové opakování zákonitě budí podezření.

V době, kdy algoritmus Googlu využívá umělou inteligenci a sémantickou analýzu jej zkrátka spamováním klíčových slov neošálíte.

Namísto toho se raději zaměřte na co nejkvalitnější obsah pro lidi a kořeňte jej klíčovými slovy a frázemi jen poskrovnu. Do textu můžete také zakomponovat klíčová slova významově příbuzná –ale opět pouze přirozeně. 

Množství stránek není tak důležité, jak by se mohlo zdát 

Jistě si řeknete, že weby jako Wikipedia či Youtube s miliony stránek jsou přece magnetem pro návštěvníky. Logika „čím více stránek, tím více návštěvníků“ by ale neměla být principem, na němž byste měli svůj web budovat.

Jestliže na každou ze svých stránek nedokážete dodat kvalitní, unikátní, informativní či jinak přínosný obsah, raději se ani neobtěžujte. Zkušenost nám dnes a denně ukazuje, že i web s relativně malým počtem stránek dokáže předstihnout monstrozity, které jich mají tisíce. A to čistě na základě kvalitního obsahu. 

Ne vždy jsou delší texty nutností 

Mezi experty na optimalizaci dlouho platilo, že dlouhý text je z hlediska optimalizace vždy přínosnější, než text krátký. Vzduchem létaly i pravidla typu „pod 2000 slov na stránku se ani neobtěžujte“.

Tento mýtus ale dnes a denně boří stránky, které jsou na text relativně chudé, a přesto se pravidelně umisťují mezi TOP výsledky.

Budiž to důkazem toho, že text není jediným kritériem hodnotného obsahu. Obrázky, videa, případně různé formy interaktivního obsahu mohou být jeho důstojným konkurentem, co se kvalit stránky týče. 

Neopomíjejte meta tagy 

Věnujte zvýšenou pozornost meta tagům, tedy nadpisům a popisům ve zdrojovém kódu stránky, který vaši stránku představí ve výsledcích vyhledávání.

 Každý meta tag by měl být unikátní a obsahovat zhruba 60 znaků. Totéž platí o meta popisku, kde se můžete rozepsat o trochu více – klidně 150-160 znaků.

Nespoléhejte se na automatizované meta tagy – napište si vlastní. Výsledky se dostaví.

A ještě douška závěrem – svůj web pravidelně monitorujte a analyzujte takto získaná data. Proč je to důležité, vám lépe než my vysvětlí tento článek. 

Hodily se nám vaše rady? Máte i nějaké vlastní? Pište do komentářů!

Miroslav Pravda